2016. április 4., hétfő

☥ Országos Gothic Találkozó? ☥

Biztosan észrevettétek, hogy Facebookon meg lett hirdetve az idei Országos Gothic Találkozó, immár harmadszor! (...és Annie elréved a messzeségbe, és belegondol, milyen öreg...)
És azt is biztosan észrevettétek, hogy mi változott a tavalyi és a tavalyelőtti eseményhez képest: idén nem a Margit-szigeten, a romoknál lesz a találkozó, hanem a Dürer Kertben, és nem csak lazulós-ismerkedős piknik lesz, hanem koncertek, vásár, filmvetítés és kiállítás is.

Sokan sokféle véleményüknek adtak hangot erről a változásról, íme néhány gondolat tőlem is (meg tőlem is).



  1. Alsómocsoládon lakom, arra szeretném költeni az összes összekuporgatott pénzem, hogy idegeneket bámuljak egy unalmas parkban.
    Ha valaki vidékről jön fel Budapestre, akkor Budapestnek a szép arcát akarja látni. Igaz, hogy a Margit-sziget egy gyönyörű kirándulóhely, de egy egész napot ott tölteni talán kicsit unalmas ahhoz képest, amit képes lenne nyújtani ez a város. Ha én, teszem azt, évente egyszer jutok fel a fővárosba, évente egyszer van lehetőségem igazi koncertre vagy goth klubestre menni (mert Alsómocsoládon nem sok goth klub van), akkor nem biztos, hogy egy parkban akarok ülni, bármilyen szép.
  2. A viktoriánus korban nem volt vízöblítéses vécé, nekem sem kell.
    Hát, lehet hogy valaki ki tud békülni az abroncsos szoknyában bokorba pisiléssel, vagy a fizetős mosdóval, amit ha egy délután háromszor használsz, az kábé annyi, mint az idei esemény komplett belépője, de én nem tartozom közéjük, sajnálom. Nekünk lányoknak vannak bizonyos igényeink, amiről nem vagyunk hajlandóak lemondani sem a szép környezet, sem a hagyományok kedvéért, és az angol vécé egy ilyen dolog.
  3. Köztudott, hogy a fekete ruhákon nem látszik meg a por.
    Igen, szóval a ruháim... a ruháim, amikbe rengeteg munkaórát öltem, amiket szeretek, és amiker büszke vagyok... tudjátok, hogy szoktak kinézni egy margitszigetezés után a ruháim?! A por még csak hagyján, de a szakadások... Lehet, hogy ez csak az én egyéni nyomorom, de én kerestem meg a pénzt, amiből az anyagot vettem, én szabtam, én varrtam meg őket, és én javítom, ha elszakad - ha egy mód van rá, nem tenném ki ennek újfent a ruháimat.
  4. A hatóságok mindig vidáman adnak engedélyt arra, hogy egy csapat gyanús fiatal hesszeljen egész nap egy műemlék belsejében.
    A kültéri találkozók, még az egészen kicsik is bejelentéskötelesek; szerintetek mikor pattannak el a yardok idegei, és mikor mondják azt, hogy ne randalírozzuk össze a helyet (főleg ebben az egyre fokozódó nemzetközi helyzetben). Mert TERMÉSZETESEN én nem iszom, és nem is ismerek senkit, aki valaha fogyasztott volna alkoholt, de lássuk be, történnek balesetek.
  5. Hé, Annie! Emlékszel, amikor két éve napszúrást kaptál a talin? És amikor tavaly elmosta egy vihar?
    Hmmm... inkább ne is beszéljünk róla.
  6. A Dürer egy erőszakos hely, és különben is kint van a halál faszán.
    A Dürer kert mellett lakom. Nem vicc, konkrétan lassan egy éve egy sarokra élek az említett műintézménytől, és pár hónappal ezelőttig nem is tudtam róla, hogy ott van, annyira csendes. Régebben, amikor többször megfordultam ott, másik irányból közelítettük meg, meg csapnivalóan tájékozódok, szóval ezt nézzétek el nekem. Mindenesetre egy hely nem lehet balhés, ha a mellette élő észre sem veszi a jelenlétét.
    Múlt hétvégén, ha már így felfedeztem, hogy micsoda kincsen ülök, le is ugrottunk egy-két sörre (370, teljesen elfogadható, még nekem, UFB*-nek is), és pont egy feltörekvő metálzenekarokat felvonultató koncertcsokorba csöppentünk. Nosztalgikus volt, olyan, mint otthon a FeZen Klub, ahová szívbaj nélkül levihetem a tizenkétéves húgomat; mint amilyennek egy barátságos, családias rockkoncertnek lennie kell.
    Ja, és amúgy a Nyugatitól tíz perc trolival.
  7. Deee... sokba kerül a belépő!
    Egyrészt, hat koncertért kell kifizetni annyit, mint amennyi a Margit-szigeten csak a vécéhasználat díja volt, cserébe azért, hogy védve vagyunk az időjárástól, a Pesten Hallottam természetfotósaitól, és meghallgathatsz hat koncertet. Másrészt, belépőt a koncertekre kell majd fizetni, a kerthelység viszont ingyenes lesz, és a beszélgetés, a vásár és a sör itt lesz.

*UFB - Ultrafillérbaszó


Végül még egy észrevétel. Tavaly a Fehérvári Gothtalálkozó (szintén nszerény személyem szervezése alatt) hasonló változáson ment keresztül, parkban ücsörgős eseményből egy koncertes-vásáros-kiállításos Összművészeti Nappá, kvázi minifesztivállá alakult, és úgy tűnt, az emberek élvezték. Sőt, többen jöttek el, mit az előző, parkbanülős eseményre, és többen is mondták nekem, hogy egyedül nem mertek volna elmenni egy piknikre, ahol valószínűleg mindenki ismer mindenkit, ellenben egy koncerten, koncert előtt vagy koncert után sokkal felszabadultabban ismerkedik az ember.

Mindenesetre, én már nagyon várom az idei talit. Ti mit gondoltok róla?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése