2016. január 14., csütörtök

A Witcher szeme kitűző

Witcherrajongó élet- és kalandtársamnak készítettem ezt a kitűzőt az itt már leírt módszerrel.
(A Witcher (Vaják!) egy méltán híres lengyel fejlesztésű RPG PC játék, aminek olyan komplex története van, hogy biztos megbocsátjátok, ha nem írom itt le. A projekt szempontjából csak az a fontos, hogy a főszereplőnek és a hozzá hasonló különös embereknek, a witchereknek (vajákoknak!) furcsa, sárgás, macskaszerűen foszforeszkáló szemük van.)
De ha nem ismered a játékot, sárkányszemnek is elmegy.

Szükség volt hozzá egy kis darab bőrre, amit kis tételben többek között cipészüzletekben lehet beszerezni (Székesfehérváron a Várkörúti barkácsüzletben például, néhány száz forint, maximum egy ezres, a darab méretétől függően, de ennek csak töredékét használjuk); egy kitűzőalapra (120 ft, Westend, Kreatív Hobby, és ez drágának számít); és egy üveglencsére (100 ft, szintén Westendbeli Kreatív Hobby); festékre, ami lehet körömlakk, akril, üvegfesték, vagy éppen, ami akad otthon (itt fekete és piros körömlakkot, és foszforeszkáló sárga akrilt használtam, ez utóbbit valamikor nagyon régen üzleteltem valami szívességért cserébe).


Az üveglencse festésénél visszafelé kell gondolkodni: amit papíron utoljára festenél fel, ami a "legfelül" van, itt azzal kell kezdeni. Így a hátuljára először egy fekete pöttyöt festettem, ez lesz a pupilla, aztán pirossal húztam néhány vékony vonást a pupilla körül. Erre még száradás előtt jött a foszforeszkáló akrilfesték, aztán tűvel vonalakat húztam a festékben a pupillától kifelé, hogy a pirosat eldolgozzam a sárgával, és megkapjam a szivárványhártya jellegzetes, vonalkázott mintáját. Ezután a még szabadon hagyott részeket szintén feketével festettem le, mert bár ez a rész szinte teljesen takarva lesz, de a fénytörés miatt jobb feketén, mint fehéren, szürkén, vagy ha befestetlenül hagynám.


Kivágtam a bőrből két akkora darabot, mint a lencse plusz minden oldalánál fél centi. Az egyik darab közepébe egy akkora ovális vagy mandula alakú lyukat vágtam, hogy éppen ne férjen át rajta az üveglencse, a másiknak pedig a színére felvarrtam a kitűzőalapot.
Ezután a két darabot visszájával (igen, így írják) szembe pelenkaöltéssel félig összevarrtam, belehelyeztem a lencsét úgy, hogy a domború oldala kitüremkedjen a mandula alakú nyíláson, és befejeztem az összevarrást. Átlátszóra száradó vízhatlan ragasztóval erősítettem meg a varrásokat, a lencse és a bőr találkozását valamint a kitűzőalap rögzítést.

A végeredmény:
Elvileg világít a sötétben,
de technikai adottságaim nem teszik lehetővé,
hogy ezt is megmutassam.
Mi lenne, ha csak úgy...
elhinnétek, hogy világít? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése