2014. szeptember 9., kedd

A nagy Carrie-projekt 3. - Összeállítás

Heeeeelló, végre-valahára íme a vörös báliruha, teljes, fényes, műbársonyi pompájában.

Először is kivágtam a szabásmintát. Ahol a panelek egymásra lógtak, ott a szerencsére még maradt csomagolópapírral pótoltam ki.
Ezeket a paneleket aztán biztostűvel erősítem a plüssanyag hátára. Ezt körberajzolom mosószappannal (ha velem ellentétben előre gondolkodsz, veszel szabókrétát, és azt használod).



A szappan (kréta) vonalától egy-két centire vágjuk ki a paneleket, mert ennyinek el kell vesznie az összevarrásnál.


A paneljeink:


A paneleket értelemszerűen összevarrjuk. Hogy kevesebb esélyünk legyen elrontani, a panelkeket gombostűkkel összetűzzük az összevarrás előtt.



A későbbi, mosás közbeni szétesést elkerülendő a varrásokat eldolgozzunk - vagy dupla varrással, vagy visszahajtással rögzítjük a szövethez, vagy csak simán beszegjük.


 Nem hiszed, hogy ilyen egyszerű? Pedig de. A ruhakészítés legkönnyebb része az, amikor A darabot odavarrod B darabhoz, úgyhogy ez már nem is a célegyenes, hanem a győzelem utáni tiszteletkör.

Lefolyótisztító 4evör!!!44!44!

Felpróbálva ilyenkor még lehet rajta igazítani, ha kell. Én például rájöttem, hogy túl bőre sikerült a dereka, és túl magasra a vállvonal, ezért négy helyen egyszerűen újra átmentem a derékvonalon a varrógéppel, csak fél centivel beljebb, a vállrészt pedig beljebb vettem.
(Ez utóbbit sikerült elrontanom egy picit, ezért hátul a nyakkivágás egészen érdekesen áll... nem rosszul, de nem úgy, ahogy terveztem. Sőt, kifejezetten tetszik, hogy az anyag felfekszik a tarkómra, de fogalmam sincs, hogy csináltam. Sajnos nem vagyok olyan gyakorlott, mint szeretném.)

Már csak a nyakkivágás és a karkivágások vannak hátra. Ujjat nem csináltam a kis piros rucinak, mert ahhoz még nem vagyok elég ügyes. Majd egy következő részben.

A széleket úgy dolgozom el, hogy veszek a maradék anyagból egy akkora szalagot, ami körbeéri a szegélyt, akár több részletben. Ezt színnel a ruha színe felé a kivágás szélére teszem, és odavarrom.


Ezt a szalagot aztán visszahajtjuk, a ruha belsejébe, és így is levarrjuk.


Ilyennek kell kinéznie (vagy egyenletesebbnek, ha ügyesebb vagy).


Öhm... ennyi. Kész. Bontsunk pezsgőt!

Két kép a kész anyagról:


.
Majd konceptfotók is lesznek egyszer.

by: A

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése